Niz

Direktlänk till inlägg 18 januari 2009

Äntligen hemma! =D

Av Nina - 18 januari 2009 21:45

Nu är man äntligen hemma efter en mkt jobbig helg.

Det började efter skulan i fredags, där jag åkte hem efter skolan, packade det sista och åkte iväg mot Umeå. Efter typ en halvtimme hadde jag naturligtvis reda slocknat, och det var en sån där konstig dröm där jag skulle ballansera på ngn hal kant. Jag höll på att ramla och skulle ta emot mig, men det sa PANG, och jag vaknade genom att en stot stöt gick genom hela kroppen, det visade sig att PANGet var av att jag hadde slagit i knät där man har benen (och det gjorde ONT). Jag försökte tappert hålla mig vaken (eftersom att varje gång jag somnade vaknade jag och var TOTALT lost, villket var jobbigt), men trots mina tappra försök slocknade jag igen, och vaknade lagomt till middagen på max i örnsköldsvik xD Bara 2h kvar då :P lyckades nästan hålla mig vaken hela vägen, och vi kom fram till hotellet någonstans mellan 6 och 7. Vi packade upp, åt massa godis (mums), och kollade på tv innan vi gick och la oss.

På natten var jag retarded och hadde vänt täcket åt fel håll d.v.s jag frös om fötterna av att det var kallt. Men på ngt dumt sätt fick jag för mig att täckerna var så små på hotell (okej, IQ noll, men hallå, det var faktiskt natt :P) så jag försökte förgäves dra in fötterna.


Lördag

Vaknade vi 9, men låg och drog mig ett tag. Sedan gick vi ner för att äta frukost. Efter det var det bara att göra sig klar inför tövlingen, och åka till hallen. Vi kom dit i god tid och jag träffade Maria (som jag var med typ hela dagen :P). Första matchen mot Therese N, ingen visste hur det skulle gå, vi vinner typ mot varann varannan gång xD Denna gång förlorade tyvärr jag. Nästa match gick också skit, fast det vart en 3-setare med förlängning 30-28. Var körd i singel och hoppades på min mixed. Skulle köra med en pojk från arvidsjaur (Vart ligger det ens?!) och vi vann första matchen, (där han smachade mig i ryggen xD) och sedan var det slut för dagen. Vi gick och åt på kinaresturang :D Sedan slappade vi framför tv:n hela kvällen.


Söndag

Vaknade 9 igen, och samma rutin, hadde dock lte kul på frullen när en lite pojke kom in med sin pappa och såg snön som flög av taken i vinden, då sa han: "Pappa, vad bra att vi inte gick ut, för det är snöstorm ute." När pappan kollade ut, hadde snön slutat flyga och han sa roat "Vilket fönster tiddade du ut genom då?" pojken kollade förvånat ut och sa, "Det där, men stormen verkar va slut nu" haha :P

Åkte till tävlingen och spelade mixten mot de sidade där vi förlorade :( (fast de var bra och vann klassen så...) Hoppades på finalen i dubbel, där det visade sig att vi skulle ha en domare får Svenska Badmintonförbundet (eftersom tävlingen hör ihop med Nolllands Stora/lilla pris). Blev skiträdd eftersom han skulle kolla att vi följde alla servrelger, och det finns enormt många av dem xO Det gick ganska bra och matchen var mkt spännande.

Första set: Dommaren presenterade sig och förklarade lite om vad en domare gjorde. Vi började spela, jag slarvade enormt på serven, men trots det så vann vi setet.

Andra set: Spelade dåligt och vi förlorade, vi blev coachade av en Umeå tränare.

Tredje set: Det sista och avgörande. Här skulle allt avgöras, alla var på helspänn.  Mitt i matchen låter det PANG! och sedan PLONK! Det visade sig vara jag som fick iväg en superhård smash............som träffade min motståndare RÄTT I HUVET! Det lät PLONK och såg ut att vara mkt smärtsamt :/ Sry :P Vann tillslut matchen och blev asglad :D


Guld i Dubbel och brons i mixed, ÄGD!


Ses <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 4 mars 2009 16:39

R.I.P Kalle, min älskling   Som vissa vet är han nu borta, och det går inte att förklara hur ont det gör. Det är också andledningen till att jag slutat blogga. Jag kommer kanske att börja igen, men isåfall inte här. När han dog förlorade många saker ...

Av Nina - 4 februari 2009 20:23

It's in great grief I'm writing this. The pain is killing my heart. Now I'm gonna continue in Swedish, because I'm no good in English.   Det var precis som vanligt. Jag gick ut för att ge han vatten och mat (kanin om ni inte fattar), ...

Av Nina - 29 januari 2009 22:36

Ska och kolla på vårshowen imorrn, är typ den enda 8:an som får följa med, vem ska jag då gå med?! Fats jag ska möta sessi där :P   Och jag som tyckte att jag hadde ont i nacken igår....! Ja, det har ju inte precis blive bättre, vaden är också värre,...

Av Nina - 28 januari 2009 22:06

Har mkt ont i nacken och huvet, eftersom vi körde köttätande växten på scouterna, och jag var växten (alla som varit med på den ngn gång vet att det ofta är mest smärtsamt att vara växten...) och alla föll ihop på en hög över mig, så jag fick huvet o...

Av Nina - 25 januari 2009 22:29

Gud vad jag är trött xD Jag och sess var uppe till typ halv 3 och steg upp kvart över 11 :P Men vi hadde fett kul, totalt såg vi på 3 filmer + kollade på körslaget. Imorrn är det ju skola...snyft...men vi har iaf mekha  c", Orkar inte skriva nå mer n...

Presentation

Omröstning

Villket band/villken artist är bäst?
 Backyard Babies
 tAKiDA
 The Offspring
 Avril Lavigne
 Staind

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards